Maandag 27 juli

27 juli 2015 - Rondane, Noorwegen

We zijn inmiddels aangeland in Hjelmeland, zo'n betje aan de kust, een eindje boven Stavanger. Al weer twee campings verder dan Skjolden. Prachtig weer vandaag, beetje een rustdag, alhoewel we nog wel naar een eilandje hier vlak bij geweest zijn met het plaatselijke veer en daar op een mooi hoog uitzichtpunt, tussen de koeien hebben gelunched.

Gisteren hier aangkomen, hieronder het reisverslag;

Wachten op de boot....
Deze keer moeten we wel wachten...( bij de vorige overtocht konden we nog net, scheef ingeparkeerd, mee. )
We gaan van Nesvik naar Sande, om daar een camping te vinden.  Weer een verrassende tocht, via een skigebied, heftige watervallen, lieflijke zijfjorden, stijle rotswanden, tunnels (veel), uitzicht op zonnige besneeuwde bertoppen, maar ook door donkere regenwolken.
Nu is het weer droog gelukig, want de tent achterin is nat, dus die moet wel luchten vandaag.
We stonden onderweg bij een waterval de kijken, toen er een hele oude Mercedes cabriolet naast ons stond. Lucas zei dat die waarschijnlijk van een Ajfrikaanse koning was geweest. Toen ik dat grapje doorvertelde aan de Oostenrijkse eigenaar werd Lucas uitgenodigd om er even in plaats te nemen. Was wel heel grappig.